piątek, 14 stycznia 2011

Niebezpieczne ręce...

Football amerykański to sport jak każdy inny, który wymaga tylko dobrej kondycji i mocnego trzymania pionu;]

Dziś czas na:
PIŁKĘ RĘCZNĄ

    Z okazji tego, że dzisiaj zaczynają się Mistrzostwa Świata w tej dyscyplinie, pozwolę sobie o niej napisać.
    Sport kontaktowy, bo każdy atak musi być odparty. Zastawia się bramkę ciałem, robiąc wszystko (w ramach przepisów), byle tylko piłka tam nie wpadła. Podczas ataku często piłkarz wybija się lub rzuca się z piłką w pole bramkowe, aby być jak najbliżej niej i mieć większą szansę na zdobycie punktu.
    I tu pojawia się duże prawdopodobieństwo kontuzji. Podczas takiego upadku możliwe jest zwichnięcie lub złamanie ręki. Kiedy rzuca się piłkę do bramki jej prędkość jest bardzo duża, trafienie kogoś w twarz może skończyć się krwotokiem lub nawet złamaniem nosa. W trakcie obrony można skrzywdzić drugiego gracza, np. popychając go, uderzając czy niechcący trafiając w oko. Mam tu na myśli sytuację Karola Bieleckiego, zapewne znaną wszystkim. W ostatnim meczu miała miejsce sytuacja, gdzie Polak mógł stracić drugie oko, na szczęście ochroniły go gogle.




   Uważacie, że nie da się inaczej? Czy nie ma innego sposobu na bronienie piłki niż wsadzanie innym palców do oczu?
   Trzymajcie kciuki za POLAKÓW!!!!;)

12 komentarzy:

  1. Od dawna nie istnieje już coś takiego jak duch fair play zawodnicy robią wszystko co tylko mogą żeby być tymi najlepszymi nieważne czy to doping czy też nieczyste zagrania każdy chce być gwiazdą...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ferwor walki, w każdym sporcie zdarzają się przykre kontuzje i tego typu wypadki. Zgadzam się z Karoliną, teraz sportem każdego rodzaju kierują ogromne pieniądze, które czasami popychają zawodników do nieczystych zagrań. Tylko zwycięstwo się liczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sport zawodowy - tylko zwycięstwo. Jak wyżej, dodam że gdyby Bielecki stracił drugie oko, byłoby to parszywe zrzędzenie losu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piłka ręczna to najpiękniejsza dyscyplina sportowa!!! :D Grałam przez 6 lat w reprezentacji szkolnej,i teraz strasznie mi tego brakuje :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Też grałam w piłkę ręczną. Super sport. Niestety zbicia palców, złamania, skręcenia i inne kontuzje są na porządku dziennym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie miałam jeszcze okazji do zagrania w piłkę ręczną osobiście, ale szczerze kibicuje Polakom ;) a jeżeli chodzi o ducha fair play, to moim zdaniem on już nie istnieje, zabiły go pieniądze i chęć sławy niestety ;/ obecnie sukces liczy się najbardziej ;(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też nie grałam, ale jakoś mnie ten sport nawet nie przekonuje ;p biegasz w te i z powrotem heh wolę siatkówkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. W obecnym sporcie gra rzadko kiedy jest fair play. Piłka ręczna jest w porządku, ale jak to w każdym sporcie dla większości liczy się wygrana. Nawet jeśli czasem jest ona po trupach. W tym przypadku po oczach jednego z Naszych najlepszych graczy

    OdpowiedzUsuń
  9. Uważam , ze w sporcie bardzo często dochodzi do takich sytuacji nieświadomie. Ja grałam w koszykówkę i od swojej koleżanki z drozyny na meczu dostalam przez przypadek lockiem pod oko. Skończyło się na tym ze musieli mi zszywać :D także nie zawsze jest tak ze zawodnicy świadomie graja nie fair:D

    OdpowiedzUsuń
  10. powinni miec kaski na lbach albo okulary ochronne chociaz ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny, dynamiczny, kontaktowy sport. Wg. mnie tak samo brutalny jak większość sportów gdzie walczy się bark w bark. W każdej dyscyplinie trzeba się liczyć z kontuzjami. A to, że ktoś stracił oko...

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem wielkim fanem piłki nożnej, ale nie rozumiem tego, że to piłka nożna jest naszym sportem narodowym!
    Futbol jest najbardziej popularną dyscypliną sportu w Polsce, ale my jako Polacy powinniśmy promować choćby piłkę ręczną. To tu odnosiliśmy w ostatnich latach wspaniałe sukcesy, od kilku imprez (światowych) znajdujemy się zawsze w pierwszej czwórce, albo przywozimy z nich jakieś medale. No cóż, życzę sobie i wszystkim aby nasi szczypiorniści sięgneli w końcu po złoto MŚ. Dziennikarze okrzyknęli ich już "Gladiatorami" i miejmy nadzieję, że nasi waleczni piłkarze ręczni pod wodzą nie mniej charyzmatycznego Bogdana Wenty osiągną wymarzony sukces.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń